19 kwietnia 2017

Drzwi zewnętrzne i brama garażowa


27 marca

Do tematu podeszliśmy trochę niekonwencjonalnie tzn. zaczęliśmy od montażu bramy i drzwi zewnętrznych. Dla nas tak naprawdę nie miało to większego znaczenia, która ekipa wejdzie wcześniej ponieważ okna, bramę i drzwi były zamówione znacznie wcześniej, a montaż zaplanowany na dzień po dniu. Po prostu ekipa od drzwi i bramy mogła wejść wcześniej i dla tego tak wyszło :P

Bramę i drzwi zamawialiśmy już początkiem stycznia. Grudzień-styczeń jest bardzo dobrym okresem na zakup bram, drzwi i okien. Można wówczas wynegocjować lepszą ofertę cenową. Jednak nie nabierajcie się na promocje typu -50%, które są tylko i wyłącznie chwytem marketingowym. Tak naprawdę obniżki wynoszą kilka-kilkanaście procent. Jednak przy tak dużych sumach odczujecie je po kieszeni. W większości firm nie ma problemu z wcześniejszym zakupem i montażem na wiosnę. Umożliwiają one bez ponoszenia dodatkowych kosztów magazynowanie towaru.

Na drzwi czeka się od momentu zamówienia około 4-6 tygodni, a na bramę 6-8 tygodni. Jednak w wielu przypadkach okazuje się, że czas ten się wydłuża, dlatego warto pomyśleć o zakupie 3 miesiące wcześniej niż planowany montaż. 

Osobiście staram się trzymać mojej metody „trzech miesięcy” i powiem Wam, że póki co się sprawdza. Wszystkich fachowców oraz materiały szukam ok. 3 miesiące wcześniej. Wiem, że nie wszystko się tak da zorganizować, ale przynajmniej 3 miesiące wcześniej „badam teren”.

Długo toczyłam spór z mężem na jaki wzór drzwi się decydujemy. Bo, że drzwi będą firmy Wikęd wiedzieliśmy niemal od samego początku -pozytywne opinie, dobry stosunek jakość-cena, oraz ciekawe, nowoczesne wzornictwo. Z tym, że drzwi mają być antracytowe i z antabą, również z mężem zgadzaliśmy się. No i tyle jeżeli chodzi o jednomyślność :P Ja chciałam drzwi z antabą kwadratową ze względu na wygląd, mąż z okrągła ze względu na wygodę, ja wzór 26D, mąż 26, ja otwierane do środka, mąż na zewnątrz. Wzór 26 również mi się bardzo podoba, jednak ten model z antabą to dla mnie za dużo dobrego. W końcu doszliśmy do konsensusu i mamy takie oto drzwi. (Tak naprawdę konsensusu za bardzo nie było bo wzięłam zamówiłam i z głowy :P)


Tak więc drzwi główne to Wikęd z antabą i elektrozaczepem. Wzór 26D z doświetleniem bocznym z szybą refleks. Drzwi boczne to ten sam wzór, ale już z zwykłą klamką. Przy doświetleniach warto się zastanowić nad szybami antywłamaniowymi P4. Dopłata niewielka, a znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa. TUTAJ znajdziecie filmik jaka jest różnica pomiędzy szybami P2, a P4.



Drzwi frontowe

Drzwi boczne
Brama garażowa jest firmy Novoferm. Miał być Normstahl, ale w tej samej cenie mieliśmy najtańszy model Normstahl lub grubsze panele i cieplejszą bramę Novoferm. Dla osób nie znających marki to jest to poważny konkurent Hormann. Ich bramy w całości produkowane są w Niemczech, zarówno panele jak i silniki. W Polsce jeszcze mało znany.

Co do bramy to dla bram pojedynczych nie ma większego znaczenia jaką zamówicie. Tu nie warto przepłacać. Wiele osób potwierdzi Wam taką opinie. Bramy są na tyle lekkie i nie działają na nie duże siły, że jest mało prawdopodobne by te nie markowe psuły się bardziej. Jednak dla bram 4.5m i więcej, warto zainwestować w bramę markową cieszącą się dobrą opinią.



Uwaga! Pamiętajcie, że przed montażem bramy garażowej segmentowej musicie mieć otynkowana wewnętrzną ścianę, na której będzie montowana brama. 

7 komentarzy

  1. Wow,idziecie jak burza:)My zamówiliśmy i zamontowaliśmy okna i bramę garażową (co do firmy, oczywiście nie pamiętam:(, natomiast drzwi wejściowe mamy na czas budowy tymczasowe. Trochę się baliśmy, że nam się zniszczą w czasie tych wszystkich prac, a poza tym mnie marzą się w jakimś nietypowym kolorze, takie trochę w stylu angielskim. Jak dokładnie miałyby wyglądać - wtedy, na etapie wstawiania okien - jeszcze nie wiedziałam. Dziś już wiem,no i w końcu udało nam się znaleźć stolarza, który zrobi nam takie drzwi:)Pozdrawiam i trzymam kciuki za dalsze prace:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu jak macie drzwi drewniane to ich montaż jest wręcz wskazany po pracach mokrych, czyli tynkach i wylewkach. U nas są stalowe, dlatego mogliśmy od razu zabezpieczyć dom. Ale masz rację, że są narażone na różnego rodzaju uszkodzenia, których na budowie nie brakuje. Musimy na nie uważać ;/ Bardzo jestem ciekawa Twoich drzwi. Bardzo mi się takie w stylu angielskim podobają, jednak do naszego by raczej nie pasowały- a szkoda..

      Usuń
  2. Dość ciemny kolor drzwi :) Macie już pomysł na elewację? Będzie biała czy w jakimś innym jasnym kolorze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciu wydają się ciemniejsze niż faktycznie. Drzwi są w kolorze ciemno szarym. Elewację planuję jak w wizualizacji HK02, czyli biała, szary dół i drewniane wstawki między oknami.

      Usuń
  3. Na pewno drzwi w tym kolorze świetnie będą komponować się z jasną elewacją. Czekam z niecierpliwością na kolejne odsłony Waszego domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na widoczne postępy trzeba będzie trochę poczekać, teraz robimy rzeczy mniej widowiskowe, aczkolwiek bardzo potrzeba - instalacje :P

      Usuń
  4. WOW! Zarówno drzwi zewnętrzne jak i brama garażowa mnie zachwyciły. Sam design i kolor trafiły w moje gusta.

    OdpowiedzUsuń

Razem tworzymy to miejsce! Będzie mi miło jeżeli na koniec pod wpisem zostawisz komentarz. Dla Ciebie to moment, a dla mnie istotna wskazówka :)

TOP